Σάββατο 18 Απριλίου 2009

Διαβάστε όλο το τελετουργικό λίγο πριν την αφή του Αγίου Φωτός


« Μέχρι τις 11 το πρωί η Αγία Αυλή γεμίζει ασφυκτικά από κόσμο. Ανάμεσά τους πολλοί ρασοφόροι. Ορθόδοξοι μοναχοί, μοναχές, ιερείς, αλλά και πιστοί άλλων χριστιανικών ομολογιών που ήθελαν να είναι παρόντες σ’ αυτό που για την Ορθοδοξία είναι ένα από τις σημαντικότερες μαρτυρίες της αλήθειας της.
Οι 43 μεγάλες κανδήλες του Παναγίου Τάφου σβήνουν. Η Αγία Κανδήλα τοποθετείται στην ειδική χρυσή της θήκη, η Αγία φυλλάδα με τις ιερές ευχές και το χοντρό κερί τοποθετήθηκε επίσης στη δική τους θέση. Ο Πανάγιος Τάφος σφραγίζεται, με λειτουργημένο για 40 μέρες, μελισσοκέρι και....

πάνω του μπήκαν οι σφραγίδες που βεβαίωναν πως κανένα είδους φωτιάς ή μέσο με το οποίο μπορεί ν’ ανάψει, δεν υπήρχαν πουθενά μέσα στο Ιερό Κουβούκλιο με τον «Τάφο του Σωτήρος Χριστού». Παρόντες οι έλληνες ορθόδοξοι, οι Αρμένιοι και οι Σύριοι κληρικοί καθώς και ένας από τους μουσουλμάνους φύλακες του Τάφου. Ένας Φραγκισκανός μοναχός, ό μόνος αντιπρόσωπος της κοινότητάς του στεκόταν στη μια μεριά.
Ο Ελληνορθόδοξος Πατριάρχης κατεβαίνει από την εσωτερική σκάλα, την σκάλα του Αγίου Ιακώβου του Αδελφοθέου, κατευθείαν στο Καθολικόν “parvis” όπου ελέγχεται για να μην κρύβει κανένα μέσο με το οποίο μπορεί να ανάψει φωτιά και στη συνέχεια κατευθύνεται βαδίζοντας αργά, στο θρόνο του στο Καθολικό.
Μετά την είσοδό του, οι Κόπτες και οι Σύριοι κληρικοί που βρίσκονται στο Ναό για να προσευχηθούν από νωρίς το πρωϊ, συνοδεύουν τον Αρμένιο Πατριάρχη και του δίνουν τις δέσμες τους με τα κεριά. Μπαίνουν στο Καθολικό όπου υποβάλλουν τα σέβη τους στον Ελληνορθόδοξο Πατριάρχη και του παραδίδουν τις δύο δέσμες με τα 33 κεριά η κάθε μιά, για να επιστρέψουν στις προκαθορισμένες θέσεις τους.
Τρείς φορές λιτανεύουν τα αναστάσιμα λάβαρα και τα λιβανιστήρια οι χρυσοντημένοι έλληνες κληρικοί γύρω από τον Πανάγιο Τάφο. Τελευταίος στη λιτανεία ο Πατριάρχης με την χρυσόλευκη αρχιερατική του στολή και την μήτρα στο κεφάλι. Στο τέλος της τρίτης περιφοράς βγάζει τα εξωτερικά άμφια και φορά μόνο το λευκό στιχάριο.
Οι σφραγίδες του Τάφου σπάνε.
Ο Έλληνας Πατριάρχης μπαίνει στο εσωτερικό του κουβουκλίου με τον Αρμένιο και τον Φραγκισκανό εκπρόσωπο και οι πόρτα κλείνει πίσω τους. Ο Αρμένιος και ο Φραγκισκανός μένουν στον προθάλαμο ενώ εκείνος προχωρά στην κρύπτη όπου βρίσκεται ο Πανάγιος Τάφος.
Απόλυτη σιωπή από χιλιάδες ανθρώπους που ενώνονται σε ολόψυχη δέηση στον “Κύριο της ειρήνης και Σωτήρα του κόσμου.”
Οι καμπάνες σιωπούν κι αυτές.
Ο έλληνας Αρχιερέας μόνος με την πίστη του και το Θεό του μέσα στον Τάφο γονατιστός μπροστά στην εικόνα της Αναστάσεως, προσεύχεται λέγοντας τις ιερές ευχές. Η αγωνία στο κατακόρυφο.
Ξαφνικά λάμψεις, αστραπές φωτός ξεχύνονται από το εσωτερικό και φτάνουν μέχρι τις ολόχρυσες ακτίνες στον πανύψηλο τρούλλο πάνω από τη Ροτόντα. Το Άγιο Φώς, είναι το Άγιο Φώς ακούγεται ο ψίθυρος από χιλιάδες χείλη.
Η πόρτα του Τάφου ανοίγει με βία προς τα έξω και στο άνοιγμα εμφανίζεται ο Έλληνας Πατριάρχης με τις δύο δέσμες λαμπάδων που τώρα είναι αναμένες καταυγάζοντας τον μουντό χώρο της «Ροτόντας» με φως καθώς το πλήθος που σταυροκοπιέται, κλαίει και προσπαθεί να ανάψει τη δική του λαμπάδα με το Άγιο Φως.

Αρχίζει να ψάλλει:

- «Δεύτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός και δοξάσατε Χριστόν τον αναστάντα εκ νεκρών»

Αναρωτιέμαι λοιπόν, ποιός είναι αυτός ο πολύ πιστός χριστιανός που περιγράφει έτσι την τελετή της αφής του Αγίου Φωτός στα Ιεροσόλυμα; Ανακαλύπτω ότι είναι εβραίος και μάλιστα Καθηγητής Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Τελ-Αβίβ. (βλέπε τίτλος μελέτης πιό κάτω)
« Μία επαγγελματική άποψη σχετικά με τα όσα συμβαίνουν στην «Τελετή του Αγίου Φωτός» στην Εκκλησία του Παναγίου Τάφου στην Παληά Πόλη της Ιερουσαλήμ και τον τρόπο να τελείται σύμφωνα με τις δεσμευτικές διατάξεις του “status quo” που ορίζει τις σχέσεις και τα δικαιώματα ανάμεσα στις διάφορες χριστιανικές κοινότητες στο Ισραήλ.»
Καθηγητής Ζεέβ Ρούμπιν, Έδρα Ιστορίας, Πανεπιστήμιο Τελ-Αβίβ
Σημείωση: η μελέτη αυτή κατατέθηκε από το Ελληνορθόδοξο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων σαν κομμάτι των αυτοτελών νομικών ισχυρισμών της όταν κλήθηκε να απολογηθεί μετά από μήνυση των Αρμενίων, μετά τα γνωστά γεγονότα με τους ξυλοδαρμούς μπροστά στον Πανάγιο Τάφο, ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Ισραήλ. Μόλις οι Αρμένιοι έλαβαν γνώση του περιεχομένου της μελέτης του καθηγητή Ρούμπιν, ΑΠΕΣΥΡΑΝ ΤΗΝ ΜΗΝΥΣΗ!!!

Και για να τελειώνουμε με αυτή την κακόγουστη φάρσα που εξελίσσεται ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ από διάφορους περιφερόμενους μάγους και άσχετους δήθεν θεολόγους γύρω από το Άγιο Φως. Θέτουμε απλώς ερωτήματα που ο ΚΑΘΕ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΩΣ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ μπορεί να απαντήσει και να τους βουλώσει το ασεβές τους στόμα:
1. ΑΝ η υπόθεση του Αγίου Φωτός ήταν μια απάτη-όπως υποστηρίζουν-γιατί ΚΑΝΕΝΑΣ από τους πολλούς και ισχυρούς εχθρούς του Πατριαρχείου ΔΕΝ ΕΘΕΣΕ ΠΟΤΕ ΤΕΤΟΙΟ ΖΗΤΗΜΑ;
2. ΑΝ η υπόθεση του Αγίου Φωτός ήταν μια απάτη-όπως υποστηρίζουν- γιατί οι ΑΡΜΕΝΙΟΙ που «σκοτώνονται» για να πάρουν μια πιθαμή γης μέσα στην παληά πόλη των Ιεροσολύμων ΑΠΕΣΥΡΑΝ την μήνυση κατά του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου του Ισραήλ; Το ίδιο ερώτημα ισχύει και για τις υπόλοιπες μικρότερες κοινότητες, Συριάνους, Αβησσύνιους, Αιθίοπες κλπ.
3. ΑΝ η υπόθεση του Αγίου Φωτός ήταν μια απάτη-όπως υποστηρίζουν-γιατί οι ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ πηγαίνουν και εκείνοι να πάρουν Άγιο Φως από τον Έλληνα Πατριάρχη ακόμη και όταν-όπως φέτος-έχουν ήδη γιορτάσει το Πάσχα;
4. ΑΝ η υπόθεση του Αγίου Φωτός ήταν μια απάτη-όπως υποστηρίζουν-γιατί οι Ισραηλινοί που έχουν κάθε λόγο να αμφισβητήσουν τα κυριαρχικά δικαιώματα του Ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου των Ιεροσολύμων, ΔΕΝ ΕΘΕΣΑΝ ΠΟΤΕ ΖΗΤΗΜΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ;

ΤΕΛΟΣ: Οποιος αμφισβητεί το θαύμα του Αγίου Φωτός και υποστηρίζει ότι οφείλεται σε ΑΠΑΤΗ με τη χρήση χημικών προσμείξεων δεν έχει παρά να κάνει το εξής απλούστατο σε ΖΩΝΤΑΝΗ ΣΥΝΔΕΣΗ έτσι ώστε η ξεφτίλα του να μεταδοθεί παντού και να «φραγεί στόμα λαλούντων άδικα..» ΝΑ ΠΑΕΙ ΣΤΗΝ ΙΕΡΟΥΣΑΛΗΜ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΜΠΑΔΕΣ ΑΠΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΕΡΙ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΑΥΤΕΣ ΣΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΨΕΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ. Αν θέλει μάλιστα μπορεί προηγουμένως να τις βουτήξει στο νερό. Δεν θα είναι πρώτη φορά που κάποιοι αμφισβητίες θα δοκιμάσουν δια πειρασμού τον Θεό. Την προηγούμενη που θυμάμαι είναι στο περιστατικό του Προφήτη Ηλιού με τους ιερείς του Βάαλ. Ας διαβάσουν-θεολόγοι δεν ισχυρίζονται ότι είναι;-το σχετικό εδάφιο από την Παλαιά Διαθήκη για να δουν το τέλος εκείνων..."
Από κείμενο αναγνώστη του blog troktiko

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου